25 september 2010

Touch me with Your love, deep within my heart

En bra kväll.
En annorlunda eftermiddag.
Och en hel hög med finfina människor!

Låg och drog mig rätt så länge i morse, eller, snarare efter att jag vaknat. Sedan for jag och S till prisma och handlade limsa, chips och dylikt inför kalaset. Vagnen full, och jag vet nog inte när jag senast skulle ha köpt så mycket på en gång. Men väntar man på mer än 40 gäster blir det en hel del man skall ha. 

M-L har bakat hela dagen, och vi hade nog en hel del sorter att bjuda på sedan när gästerna kom. Fast när jag steg in i köket tidigare idag tvär-stannade jag kom innanför dörren. Köksbordet svämmade över, diskbänken svämmade över av ingredienser, skålar, formar och dylikt all medan M-L bakade. Ugnen var i full användning och alla ytor vi hade i köket, även golvet kom till användning, plus ett av de andra rummen för de färdiga mästerverken. 

Vi hade marmorerade brownies, chokladmuffins, pizzasnurror, bullar, hallon-cheescake, citronpaj, kex, godis, salta kex, batong, chips, blåbärspaj, tonfiskpaj och skinkpaj. Glömt något? Antagligen. En del av gästerna tog även med något att äta, t.ex blåbärspajen. Det gick väl åt ungefär 16 liter limsa, någon liter saft och en del kaffe. Fast det finns väl kvar en del av allt ännu, nästan i alla fall. Speciellt chipset och sedan kanske brownisarna. 

Har väl haft hit runt en 50-pers. Minst. Är nu totalt slut efter en riktigt najs kväll. Den har varit riktigt bra,  även om det varit lite varmt ibland. Feelisen på topp, och det har varit riktigt bra. Men nu är det bara sängen som väntar, om jag bara orkar ta mig dit. Kanske nog bäst, annars tycker nog inte min nacke om mig imorgon heller, och den lär i så fall vara gnälligare än idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar