7 september 2010

Give me grace to see beyond this moment here

Detta har jag kommit fram till idag: Man kan inte sätta sig själv i andra rummet gång på gång. Ibland måste man bara prioritera sig själv. Detta kom jag bara inte på idag, jag fick uppleva konsekvenserna av det. Inget jag rekommenderar direkt. 

Vi skulle ha haft inflyttningsfest/öppet hus imorgon kväll. Skulle ha haft. Det blev inställt. Såg verkligen fram emot att träffa lite människor, och på det sättet prioritera mig själv och vad jag vill för en gångs skull. Men nej. Det är nu jag inser att jag faktiskt sett fram emot detta. Jag har satt mig själv i andra rummet ett bra tag nu. Goda orsaker, och jag ångrar inget. Det jag ångrar är att jag inte tagit initiativ att göra något för mig själv, sätta mig själv i första rummet lite också. Nu är allt rasat. Nej, inte allt. Jag har ännu min fasta grund. Jesus. 

Någon som vill betala en tur-retur biljett till och från Hesa i helgen? Skulle vara skönt att vara komma bort. Men det är antagligen ingen bra idé. Studentskrivningarna börjar nästa vecka. Det är även mycket i skolan. Ingen vila, ingen ro. Men förgyll gärna min dag; ringklockan på dörren är till för att användas.

Användningen av korta meningar är stor idag. Illa. Imorgon gäller det att infinna sig i skolan kl. 06.15, har ännu ingen aning om hur jag ska ta mig upp, eller hur jag skall vakna till att börja med. Min reservplan grusades idag, så jag borde komma på något nytt. Har inte tid, borde sova nu. 

Inte kan man ta det så hårt. Det beror bara på vad du gör av det du har, och på din inställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar