13 oktober 2010

If you ever need me, you know where to find me

Wow! Vilken kväll, den har nog varit riktigt bra, och som vanligt på sitt eget sätt. Mera glädje till folket! 

Slutade skolan vid kaffet idag igen, och nog är det en ganska stor skillnad, eller det känns så i alla fall, att sluta tjugo över två istället för kvart över fyra. Imorgon kommer att vara en fullspäckad dag med åtta timmars skola, lite ledigt innan det blir 90 minuter ledarskola, och direkt efter den skall jag till två av mina vänner för att träffa en av dem som var ledare i Kroatien när vi var dit i sommar på team. Det blir spännande!

Idag efter skolan for jag och S på jakt efter pepparkakor och glögg. Glögg hade vi redan hittat, men vi behövde mera. Jag fick även med mig garn ur butiken som jag tänker sticka en mössa av, bara jag får tag i några stickor också så blir det nog bra. 

Ikväll har vi haft en massa trevligt folk hit, lite i omgångar. Många skratt, bra gemenskap och jag kan bara konstatera att jag trivs bland mina vänner. Härligt. Totalt har vi väl haft sex gäster, men som mest hade vi väl bara fyra personer. Så ikväll har vi bjudit på godis, pepparkakor, glögg och en kladdkaka som blev en chokladkaka i ugnen. 

Efter en riktigt trevlig kväll och diskberget som blev större är jag helt slut och tänker krypa till kojs. Disken får vänta tills i morgon bara jag hittar någon lucka någonstans i mitt program. Fredagen väntar runt hörnet, och jag har för en gångs skull program hela helgen. Lite mycket vissa tider när man nästan skall vara på två ställen samtidigt, men annars skönt. Inge dötid att slå hål på i den sedvanliga fåtöljen. Jag tror nästan de blir en riktigt bra helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar