6 oktober 2010

Now by Your grace I'll stand, healing is in Your hands

Kom på en rätt så rolig sak idag. mitt hår innehåller färgerna blont, brunt och rött, eller de färgerna hittade jag idag. Och jag tror mitt hår påverkas lite av att det är höst. Jag menar, löven på träden brukar även bli dessa färger på hösten. Bara inte mitt hår trillar av det också, lika som löven. Det skulle vara lite illa.

Det är redan onsdag. Det har gått ganska fort tycker jag. Nog när man hade det till söndag när man vaknade på måndag morgon. Onsdag. Halva veckan har gått, nästan, skolan var trög och gick långsamt. Efter skolan for jag ut på stan med P, riktigt skönt, men en av de sista gångerna jag ser henne innan hon försvinner till Norge för åtminstone ett år. 

Annars har det inte hänt så mycket idag. For på drive-in med skrutt-nisse (min bil) och S. Fick T på besök en stund senare på kvällen. Lite flipp och fin stämning. Därefter när T dragit vidare blev det lite lovsång och allmänt chill. Härliga diskussioner och dessutom väl behövda sådana. 

Den tanken om hur intressant det är att få höra hur andra har för uppfattning om en återkom till mig idag. Men det är faktiskt intressant, hur olika tankar folk har om en jämfört med ens egna tankar om en. Hörde en hel del saker om mig själv idag som jag inte alls trodde om mig själv. Ser andra verkligen mig på det sättet? Bara i positiva meningar här då. Intressant. 

Såg även en hel del bilder från teamet och det slog mig att jag faktiskt såg lycklig ut på de bilder som jag nu råkat fastna på. Gillar inte att vara på bild. Men, i alla fall. Det var kul att se. Nu när jag tänker tillbaka borde jag inte vara förvånad heller. Jag tror jag verkligen var lycklig. Det var verkligen mycket fick jag se och uppleva, nya saker och fina människor och omgivningar. Att få formas och bara vara använd av Gud. Se hur han använder en och formar saker och ting runt en. Få nya bekantskaper, vänner för livet och en upplevelse man inte kommer att glömma. Härliga saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar