25 oktober 2010

Take me further, God I long for more

Varning för ett långt inägg. Bara så att ni är med på noterna sedan. Så, nu har jag varnat er, och ni har ingen rätt att klaga. Inte för att någon klagat förr, men det har varit en lång helg, på ett bra sätt, och en helt fantastisk helg! Skulle inte byta ut den mot något!

Min helg startade då redan i torsdags, och då begav man sig mot huvudstaden. Vet inte hur mycket jag skall berätta. Har fått många tankeställare, nya perspektiv på en del saker. Har fått spendera tid med underbara och saknade vänner. Om än inte lika mycket tid som jag skulle ha önskat. Har fått träffa nya människor och lära känna fler. Trivdes riktigt bra i Fila, kyrkan där hela Action hölls, och kunde många gånger inte göra annat än att njuta. 

Jag och min vän med söndrig luftmadrass tänker på samma våglängd. Så vi har diskuterat en hel del. Givande för flera. Vi har även suttit och stickat under en del av mötena, hon en vante och jag en mössa. Jag och min vän som gillar att slåss medan hon sover har återigen insett hur nära vi var i sommar, och jag skulle säga att vi är där igen. Jag finns där för dig, även om du slåss mitt i natten. Jag och min vän  som  imiterade en duva när han frös på lördagskvällen har jag kanske attackerat med min huvudmassör (inte riktigt, men reaktionen när han fick se den var lite rolig), och alla skratt han bringade fram under lördagskvällen. Jag och min vän som halvt har ihjäl en med sina kramar, har halvt sprungit in i varandra nu som då. Jag kunde fortsätta länge ännu, och sätta till en hel drös med saker till varje vän. Ni betyder! 

Lovsången var riktigt bra, jag hoppas vi kommer att ta en del av de lovsångerna hit till Vasa också. Gemenskapen. Vi sov i den ytterst kalla gymnastiksalen, första natten var värst. Dels frös jag mest då, hade på mig fleece och extra byxor samt halsduk under sista delen av natten, plus att min granne pratade en hel del och ropade lite, plus slog runt sig. En träff eller två dessutom. Det är farligt att sova för nära sina grannar. Men sista natten gick det nog riktigt bra eftersom ingen slogs med mig medan jag försökte sova, och ingen pratade medan de sov, plus att jag nu hade en ny röd, varm filt att gömma mig under. Dessutom tycker jag den värmer lite extra när man vet att man fått den av en vän. Vänners kärlek värmer, inget går att jämföra med den kärleken. En bra deal var det ju också, en subway-smörgås mot en filt. Tack!

Mötena har varit riktigt bra. Gud har mött mig flera gånger, och jag har insett en del saker. Mitt hjärta värker för vänner/människor som kanske har det svårt. Kommit bort från Gud, känner att de nått en återvändsgränd, att det inte finns mer för dem. Det är de jag bryr mig om. Mina medmänniskor. Så, ursäkta om ni tycker jag tränger mig på o.s.v. Det är bara jag och mitt hjärta som försöker hjälpa till. Jag vill finnas här för Dig. 

Bilder kommer upp senare. Har väl nog tagit en del. De flesta nog bara från mötena, men annars nog. Har nog fått tala en del med mina saknade vänner, som jag sa inte lika mycket som jag skulle vilja, men bättre än inget. Är glad och tacksam över alla de samtal, diskussioner jag haft med vännerna, de förböner jag fått av vännerna och allt. Jag har ett hjärta för andra. 

Det finns en hel historia att berätta ännu om helgen, allting mer i detalj. Men jag vill bara säga att helgen har varit fantastisk! Jag älskar alla mina vänner, och ni är fantastiska! Alla de nya människor jag fått träffa. De tankar jag har fått utbyta och ämnen jag fått diskutera med vännerna. De gånger jag fått vara där för andra. En helt fantastisk helg med andra ord. Människor. Gud. Lovsång. Diskussioner. Minnen. Funderingar. Allt. Kärlek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar