15 oktober 2010

Wish I could ease the pain from you

Återigen lyckades jag somna mitt i inlägget, men ja, så detta är gårdagens:

Wow, vilken kväll! Igen. Det verkar inte vara någon hejd på det hela, men det behöver det inte vara heller, jag trivs. Som vanligt, men det är väl ändå så det skall vara. Man skall inte gräva ner sig, och om man hittar sig själv nedgrävd, är det bara att hitta en spade och några vänner som hjälper till och sedan gräva sig upp. För på ytan finns det ljus, glädje, gemenskap, och så mycket mer.

Ikväll har jag då varit vid E och J med en massa härligt folk och fått en del flashbacks och ljuva minnen har kommit till ytan. En stor del av teamet saknades förstås, men en del var där, och det var skönt. Saknar nog sommaren och allt vad den förde med sig. Jag och E satt på golvet under en filt och hade en liten frågelek medan tre andra spelade ett annat spel; allt medan resten satt och diskuterade eller följde med i något av spelen.

Sista delen av kvällen spenderades hem-hemma under några filtar och täcket för att det var lite kyligt. Såg en riktigt bra film, och det var skönt att komma bort en liten stund. När vi skulle hem sedan var vädret rätt så olidligt. Halt samt snöblandat regn. Jippi. Nu är hösten definitivt här, och vintern gör sina anspråk också. Matthew West har annars, sådär på tal om gardiner, väldigt talande låttexter och bra låtar, så jag tycker ni skall kika på hans texter (den nedan är inte hans).

Standing here with memories from an other time.
Standing here waiting for you to come.
You've ended up too far from home.
Now it's time for you to come home.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar