17 oktober 2010

You're the one who looks at me and sees what I was ment to be

Det var svårt att börja skriva idag. Men jag skall försöka. Det är ju då ett tag sedan man skrev något, och en hel del (läs massor) har hänt sedan sist tycker jag. 

Fredagen blev lite stressig, men helt bra, kvällen sedan blev riktigt chill och mysig; Jesus helgen hade startat. Skola på förmiddagen, en sväng till en massör, packade, skickade bilder till en av mina vänner och de bilderna kommer kanske att användas på Action. Därefter vidare till Rax på pizza med farsan och hans familj. 

Stressade sedan hem igen och plockade upp några vänner på vägen innan jag for till Sundom på Jesus helg. Det var riktigt bra, var där under fredagen och hela lördagen, vi bastade, hade undervisning, berördes av Gud, gick ut på promenader tillsammans med Jesus i den fina naturen, studsade på trampolinen, har haft fin-fin gemenskap, och ätit mängder av god mat! Lång mening, och en helt fantastisk helg! Har nya perspektiv på en del saker, och nu vet jag, på riktigt. En helt fantastisk upplevelse med andra ord. 

Söndagen har bestått av bara problem. Nästan. Först for jag till Rollercenter där vi hushåller skolans årliga julshow. Oj, skulle dit och kolla lite med tekniken, men hamnade på en massa annat eftersom det inte var klart när jag kom dit. Så jag hamnade att roada en del och annat dylikt roligt. Plus att S klättrade på en stege som inte lutade mot något och förlängde den. Man kan säga att han klättrade i luften. 

Senare rusade jag vidare till sion för att ha hand om powerpointen; jag säger bara en sak: inget, och absolut inget fungerade som det skulle idag. Inget. Hemska saker. Aldrig mer! De e som om de där datorerna skulle ha något emot mig. Först fungerade inte högra skärmen. Sedan loggade ena datorn in på ett konto som inte fanns, så inga program jag skulle ha fanns då heller. Datorn var slöare än en sengångare. Lovsångstexterna gick inte att få upp på skärmarna mitt i gudstjänsten. Vi startade om nästan alla datorer, skärmen blinkade och höll på medan datorerna bak i salen startades om. Mitt i allt utan att vi ännu kommit på felet bestämmer det sig för att fungera igen. Det är nog värdelöst. Ljudet kraschade också idag. 

Så, inget fungerade som det skulle. Pastorn frågade efteråt om jag överlevde, och ja, halvt i alla fall. Jag sitter ju här nu. Fast det är kanske därför det är så svårt att få något nerskrivet idag. Ett långt inlägg blir det också. Förlåt. Men det har varit en bra helg. Förutom idag då när inget blev som det skulle. Dessutom  har min vän och kämppis M-L gått och blivit vildare än någonsin tidigare. Hon var nära att slå mig några gånger, tills hon till sist sprutade vatten på mig. Hoho. Men lite kul var det ju nog. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar