15 november 2010

Greater things are yet to come

Dagens fundering. Dörrar är egentligen ganska intressanta. En öppen dörr är en inbjudan att komma in. En stängd dörr kan ses som en del av en vägg. På andra sidan den stängda dörren finns en hel värld. Jag lever i min egen värld. Mitt hem är min värld, det jag känner till. Min värld är förstås mer än bara mitt hem, men ändå, min värld är det jag känner till. 

Tänk det, min vardag, det som jag ser som vardag är bara min vardag. Någon annan har ett helt annat liv, eller en helt annan vardag. De lever i en annan värld. Tänk sedan på ett trapphus. Om vi säger att det finns fyra lägenheter per våning, och fem våningar. Så i detta trapphus kan man säga att det finns 20 olika världar. Så när man öppnar dörren så öppnas en annan värld. På ett sätt. Detta snurrade runt i min hjärna på vägen till skolan idag. 

Min vardage börjar vara ett faktum. Imorgon slutar vi faktisk redan vid lunch, så då skall jag gå till försäkringsbolaget och eventuellt gå runt och försöka lokalisera lite julklappar och även få någon snilleblixt när det gäller julklappar. Att hitta på julklappar kan vara svårt. Sedan är det förstås tenten man har på onsdag man borde läsa till. Hur bra det nu går att skriva en tent efter en och en halvtimmes danspass med den hurtiga-instruktören är en helt annan sak. 

Studentresultat utlovas på fredag. Jag saknar nyland och alla fina människor där. Jesus är fantastisk. Musiken förgyller. De levande ljusen i höst-/vintermörkret är mysiga. Vänner är obetalbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar