7 november 2010

I miss the way the sunshine would light up your face

Jag gillar slöa morgnar. Därför borde jag lära mig att vakna tidigare istället för att sova länge och sedan stressa för att hinna till skolan. Inte för att jag egentligen stressar, jag har blivit van, så nu är det bara en "normal" morgon. 

Så, i morse vaknade jag som vanligt en 8-tiden, jag och min nyfunna dygnsrytm. Fast det tog nog ett bra tag innan jag steg upp. En film hann jag också se. Denna morgon när jag loggade in på bloggen och såg över den senaste statistiken blev jag aningen förvånad. Bilden nere visar statistiken, ganska symmetrisk va? Tänka sig. 


Annars idag har jag spenderat närmare halva dagen i sion, först så var jag dit och åt på en välgörenhetsmiddag för en missionsresa till Filippinerna. Sedan hade jag powerpointen idag, och lärde även upp en ny powerpointare. Så nu är vi åtta stycken. Nice!

Annars en slö dag, en slö helg; en riktigt bra helg! Sådant gillas. Julkänslan börjar göra sig märkt här och där, och den är snart här. Det är fyra och en halv vecka till premiär, och jag har cirka 10 veckor kvar i skolan innan penkkis. Ojoj, snart är det slut gott folk. 

Några av helgens tankar: Butiksbiträden, de frågar ibland på finska om man vill ha något annat, och på svenska frågar de om det är bra så. Vad skall man svara då? Jag menar, svaret på ena är nej, och på andra frågan är svaret ja. Hm? Den andra tanken var om folk verkligen vill ha med en på saker, eller om det bara är en artighet för att de egentligen bara vill ha med ens vän? Tyvärr tror jag att jag oftast hamnar att vara svansen, den som ingen vill ha med egentligen, men bara för att de vill ha med min vän så måste de bjuda med mig också för artighetens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar