25 november 2010

Let's make it all for one and all for love

Hur var det med det där med att alltid lyckas vara powerpointare när man skall vara på scen? Nu på söndag skall jag tydligen intervjuas om ledarskolan jag har gått på nu i snart ett år. Men, nog skall väl det lösa sig. Det har det i alla fall gjort alla de andra gångerna. 

Det har varit olidligt kallt idag. Igen. Fast jag fryser mer idag. Springer runt med tjocka tofflor och med stickasockorna på, samt har fyra lager tröjor på mig. Varav den ena är en fleece och den andra en tjock collage. Trots detta är det lite kyligt, och det faktum att jag faktiskt befinner mig inomhus dessutom oroar mig lite. Har inte tid denna gång heller att bli sjuk, plus att det räcker med att två av tre i lägenheten är sjuka. Men annars måste jag säga att jag mår bra. Äntligen. Fy vad skönt det känns!

Nu skulle det nog sitta bra med en öppen spis. Hur fint och mysigt skulle inte det vara? Att sitta vid brasan med en filt virad om sig och dricka varm glögg. Hur mysigt som helst! Om det inte vore för det faktum att mamma är i Indien för tillfället skulle jag genast hoppa i bilen och åka hem-hem till vår öppna spis och sätta mig ner och värma mig vid den. 

Dagens tanke: If God had a wallet, your photo would be in it. If God has a refrigerator, your childhood scribbles would be on it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar