28 november 2010

We can't stay like this forever but I have you here today

En ytterst intressant dag, och nu är nog vintern här. Vintern har väl nog varit här ett tag redan, men nu är det på riktigt, om ni frågar mig. Pudersnö i mängder, väldigt hala vägar och snöyra. 

Måste säga att jag igår fick lagat fyra julklappar till, så nu tror jag inte att det är mycket kvar. Idag då så har jag varit hem-hemma, åkte dit igår kväll. Har vandrat omkring i kylan på Stundars på julmarknaden, mycket trevligt, men aningen kallt. Men det hör bara till. Senare blev det mat, julmat, och sedan lite stökande med allt som skulle med mig tillbaka till stan. 

Färden tillbaka in till stan var en upplevelse för sig. Halt. Glashalt. Skulle svänga ner till motorvägen när jag plötsligt fick användning för mina små erfarenheter från halkbanan. Jag fick sladd på bilen med andra ord, och jösses vad det var halt. Men allt ordnade sig riktigt fint, och nu vet man lite mer om att köra i extremt halt väglag. Mycket slir när man skulle iväg och lite sladd på bilen i rondellen. Men allt gick nog galant. 

Annars en lugn dag, julgröt med församlingen efter gudstjänsten. Blev även intervjuad under gudstjänsten samt lite bråkande med hela powerpoint-systemet. Kan bara än en gång konstatera att det systemet inte gillar mig. 

En av de julsånger som jag lyssnar på varje jul började snurra runt i huvudet på mig, speciellt två delar: "Julen är här nu fastän ingenting hänt ett år har förflutit och ett nytt ska bli till", och "En god jul till alla en ny tid är här å allting kan hända om bara vi vill". Tänk på det. Nog har det hänt mycket detta år, underbara upplevelser, nya erfarenheter, nya vänner, mycket. Fantastiskt fina saker. Wow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar