9 november 2010

You knew me better than I knew myself

Kallt! Vinter verkar nu vara på väg med kyla och snö. Snön lär åtminstone vara på kommande, så vi får se. Vinterkappan är nu i användning, och den behövs nog. I alla fall idag. När det är kallt verkar min näsa vara konstant nerkyld, och det hjälper då inte att det drar från fönstret i mitt rum. Riktigt ordentligt drar det också. Så det är inte så bra att sitta i min fåtölj just nu, ryggen och nacken blir så sjuk.

Till på köpet håller jag på att bli förkyld. Så trevligt. Men jag skulle nog helst slippa. Jag har klarat mig länge nu, så ja skulle nog klara mig resten av året också. Nu när det håller på att bli mycket på gång nu igen. Imorgon är det precis en månad innan vår premiär, och vi har första dansövningen. Äntligen.

Nå, om vi ska vara lite filosofiska nu då. Fast, de var ju det också, det går inte att vara filosofisk på beställning. Men okej, om vi tar framtiden. Livet. Det är lite konstigt när livet hela tiden går i vågor, eller som jag ser det som berg och dalar. Nere i dalarna ser man bara vad man har direkt framför sig - en vägg. Men om man höjer blicken och ser framåt ser man istället ett berg, och när man tagit sig upp på berget igen så har man ett mycket större och lägre perspektiv på saker och ting. En bättre vy. 

Talade med en vän idag sådär snabbt om detta, fast sedan kom vi in på pulkbackar och sådant på någon vänster. Hm, ibland är det intressant hur diskussioner utvecklar sig. Från en sak till något helt annat. När man diskuterar verkar övergångarna hur logiska som helst, men sedan när man ser på startpunkten och ändpunkten förstår man vissa gånger inte ett skvatt. Fascinerande. 

Allt är vad man gör det till. Det mesta har två sidor. Ibland är livet helt enkelt underbart. Vänner är helt fantastiska. Ha ett öppet hjärta. Finns där för vännerna och andra. Le. Inställningen har betydelse. Spendera tid med dem du älskar. Var där du trivs. Här hör jag hemma just nu. 

The feeling when you are right where you're supposed to be. 
Life smiles at you, and so does your friends.
Sometimes you're just living a dream. 
Love the dream - it's your life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar