24 december 2010

All I want for christmas is you

So this is Christmas..på riktigt! Julafton är här mina vänner och läsare! Snart förbi dessutom. Julmaten är lagad och till en del uppäten, nu skall den bara ätas i några dagar till! Det är nog jul det! Speciellt på juldagsmorgonen när man får äta smörgåsar med kalkon eller julskinkan på. Eller den kallrökta laxen. 

Min syster kom igår på att de dyraste sakerna på önskelistan så får man inte i julklapp. Vilket var väldigt finurligt sagt. Saken var bara den att jag behövde strumpor av tomten denna jul, och det hörde inte precis till de dyraste julklapparna. Men ändå såg det rätt så mörkt ut ett bra tag, fast jag fick några par till sist, fast till min systerst bestörtning fann hon sig med 13 nya par strumpor.  

En relativt stor hög med julklappar är nu öppnade och bland annat en brödrost, två säsonger av NCIS, tröjor, två vantar och lite annat skoj, och ett te-skrin fullt med tepåsar! Nu skall här drickas te! 

Inte att förglömma varför man firar jul i första hand, Jesu födelse! Tänk det, grattis på födelsedagen! Och God Jul till alla er andra! 

1 kommentar:

  1. Hej du! Det var ett tag sedan. Jag läste just att du ska ner till nyland i mellandagarna... kan det betyda midvinterveckan? I så fall syns vi kanske där! :) Ha en fortsatt trevlig jul!

    SvaraRadera