23 december 2010

We wish you a Merry Christmas!

En riktig GOD JUL till folket! Det är dan före dopparedan, känns väl inte riktigt så, men det är okej, jul känns det som i alla fall, och det är väl huvudsaken. 

Igår kunde jag inte sova, så jag hade tidigare på dagen råkat se en hel del trailers på internet och valde då en av de filmer jag tyckte lät intressanta och såg på den. Riktigt bra måste jag säga, trots att jag igen ramlat över en av disneys stjärnor i huvudrollen. En gråt-film. Men mycket fin. The last song.

Idag har jag sprungit på staden och även varit till tågstationen, så nu har jag min tågbiljett ner till nyland till på tisdag morgon. Så nu är det bestämt. Nästa fråga: när och hur tar jag mig upp till österbotten igen? Hm, alla dessa eviga frågor. (thihi)

Ikväll har vi haft en del av släkten på besök, och det också mycket trevligt. Nu uppesittarkväll och imorgon är det julafton. Tänk det ni! Julafton. Wow. Det betyder julklappar att öppna och vänner att uppmuntra och hälsa en god jul.

Såhär i juletiden har jag även ett tips som jag tycker ni kan prova på: att sätta kanel på plättarna! Jättegott, sätt kanel, socker och grädde. Mumus! God Jul till er alla och hoppas ni får en fantastisk julafton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar