13 december 2010

Even if you cannot hear my voice I'll be right beside you

Nu är det snart jul allihopa! Idag är det tydligen lucia, vilket hade gått mig helt förbi tills jag gick över torget och undrade varför där var ovanligt många människor. Hann inte mycket längre än så innan man hörde trummor komma närmare, och mitt i allt fick man beskåda luciatåget. Sedan på vägen hem möttes man av en bil som hade en julgran på taket. 

Dessutom har jag idag postat mina julhälsningar. Inte var det många, men några har jag redan dela ut för hand, plus att man behöver ju inte börja så stort. Hoppas nu bara alla hittar fram. Nu för tiden håller man inte precis reda på allas adresser. 

Sedan var det otroligt trögt att stiga upp imorse, trots att vi började två timmar senare än vanligt. Ett mycket bra påfund av rektorn var dock att vi bara hade två timmar i skolan idag. Vi var tillräckligt "döda" i alla fall. Eleverna var helt färdiga och övertrötta, och det där med att koncentrera sig och tänka gick inte alls. Det ända som fungerade var skrattet, ett resultat av vår övertrötthet och därmed var vi rätt så lättroade hela bunten. 

Såg en riktigt fin film idag. "Charlie St. Cloud". Mycket fin och jag rekommenderar den nog. Ja, jag vet att Efron har en av huvudrollerna, men jag bryr mig inte. Jag valde filmen för handlingen inte för skådespelaren. Men, jag måste ge Efron att han spelar rollen bra. 

Rubriken säger allt idag. Det finns inget roligare än att hjälpa och uppmuntra vänner. Jag tror jag sagt det någon dag här tidigare. Men det är så sant. Hittade ett ordstäv idag också. Ett fint sådant.

"Find a guy who will pick up every piece of your broken heart
keep one for himself and replace it with a piece of his"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar