14 december 2010

You'll always be loved!

Ingen sovmorgon idag. Vilket betydde att det var om möjligt ännu trögare att stiga upp idag. Har inte återhämtat mig från helgen och förra veckan än. Annars är det nog en konstig vecka. Skulle ha haft ledarskapsdagar i skolan idag och imorgon, men den som först skulle komma sitter i ett tält i Afganistan, och reserven anmälde sig sjuk igår. Woho. 

Så idag har vi haft första hjälpen samt en fd. polis som kom till skolan och berättade om narkotika och narkotikamissbruk. Bra lektioner, men kanske inte riktigt det man väntat sig. Fast, egentligen skall man väl inte klaga, slutade redan 12 idag, och imorgon blir det sovmorgon. 

Har nu fixat den näst sista julklappen, så den borde vara på kommande. Bara en kvar, och det är tio dagar till julafton. Det börjar vara rekord snart tror jag. Imorgon åker jag hem-hem en stund för att sitta barnvakt år syster. Passar på att ta hem lite saker från stan på samma gång när internatet är stängt över jul.

Fick gäster idag, tre dessutom i två olika omgångar. Det var ett tag sedan, och riktigt roligt. Missade dock vår första gäst, men denne lämnade en julklapp under min kudde. Gissa om jag blev förvånad då jag skulle lägga mig och kudden plötsligt var väldigt knölig och skarp. De två andra gästerna var nästan bara in och svängde, men mycket roligt och överraskande. Sådant gillas skarpt. 

Har även talat med min högst saknade vän från Karis, och även det var mycket bra! Ojoj, vänner är nog obetalbara! Kul att det är jul och man får ge gåvor utan att ha någon större orsak. Det är nog roligt att ge gåvor, fast desto mindre roligt att vara fattig studerande och inte kunna spendera lika mycket på presenterna. Det blir mer krävande att komma på passande gåvor i rätt prisklass. Gåvor gör att man känner sig påtänkt. Det är fint. Brev är också riktigt roligt att få. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar