7 december 2010

Exactly who we are is just enough

En dag som från början såg ut att bli tung men som till sist blev relativt lugn och bra. En bra dag. 

Skulle ha haft fyra timmar av roadning och bygge av hela sceneriet och läktaren och allt det andra som skall fixas innan man kan dra igång en show. Vi hyr en sorts sporthall, eller vad det nu ska kallas, så allt skall byggas och lagas från grunden. Läktarn och scen då. I princip. 

Vi treor var där från morgonen, och en del fick sluta redan vid 12; två timmar tidigare än vad som var sagt från början. De rara, ljudliga, vimsiga och härjande tvåorna var där ända tills allt var klart, och hörde rykten om att det blev 8-10 timmar där för dem, allt som allt en 13 timmars skoldag. Så nu kanske de inte skriker och härjar så mycket. 

Imorgon blir det för största delen av skolan en 12-timmars skoldag. Whopdido! Först en tent, och sedan 10 timmar övning. Detta kallas då julshowsvecka. Jobbigaste veckan på skolåret, ungefär. 

Idag har jag annars förutom att bygga läktare och lite annat inhandlat mina "problem-julklappar", alltså de som jag vet att jag skall ge, men inte hittat att införskaffa någonstans ifrån. Men detta är nu fixat, och nu har jag bara två personer kvar, och lite smått som skall fixas ännu. 

Dagens låt som gått på repet: There's a place for us
Måste bara säga att just nu talar musiken väldigt mycket till mig, mer än vanligt. Fantastiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar