6 december 2010

It won't be long now, it's just about here

Julshowsveckan har dragit igång, och vi har nu kommit igenom hela showen två gånger. En gång i bitar, en gång helt igenom. Lite justeringar här och där, och en hel del tid som skall dras in. Det vill säga att showen har varit för lång de gånger vi hittills dragit igenom den.

"Working 9 to 5.. what a way to make a living.." Ja, det var då dagens melodi. Övningar är också ett annat sätt att stava dagens händelser. Övningar och övningar, sade jag övningar? (insider från showen). Efteråt är man sådär lagom slut och övertrött, sådär så att det blir lite flippat. Så morgonen blev flippad när man hade fint besök som sov över, och kvällen blev flippad. Vilket betyder en helt bra dag. 

Spenderade kvällen med min saknade "sambo" som jag inte hade träffat på länge, och även på pepparkaksbakning hos hennes syster. Fick igen klart för mig hur fint instrument akustisk gitarr är. Något jag vill lära mig någon dag. Så vi samlades en hel del i etta rummet och sjöng lovsånger med endast en akustisk gitarr som komp. Härligt.

Imorgon dag två av den galnaste/jobbigaste veckan i skolan imorgon. Eller vad man nu vill kalla denna vecka. Imorgon är det dock inga övningar, utan imorgon skall allting riggas upp i Rollercenter där vi kommer att ha showen, så, vi abin kommer att vara där mellan 8 och två, medan tvåorna kommer att vara där från 10 och sedan så länge det sedan behövs. Julshow hela veckan lång. Oh, så slut man kommer att vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar