5 december 2010

Sorrow will be turned to joy

En rätt så lugn dag. Vaknade utvilad och fick en lugn morgon. For till farsan där jag fick laga "riktig" mat, alltså helt från början, inte nå halvfärdigt, vilket var skönt. Åt med farsans familj, och styrde sedan tillbaka kosan mot staden där en fin gudstjänst väntade. 

Gudstjänsten var bra och en bra predikan/undervisning också. PASSION. Vilket fick mig att fundera lite, och en fråga som ställdes var "vad är din passion i livet?" och som svar "det du prioriterar och spenderar tid för". Alltså dit man lägger det mesta av sin tid, det är ens passion. Relativt sätt alltså. Visst, skolan kanske tar det mesta av min tid, men jag lägger själv mest tid på mina vänner och att bry mig om dem. 

Efteråt på kvällen blev det inflyttningsfest vid med ytterst fina människor. Efter det fick vi fint besök hemma av en av mina "sambos" från förra året. Vilket var mycket fint! Jag gillar den känslan när man saknat någon otroligt mycket, och just den känslan när man får träffas igen. Fantastiskt. 

Julshowsveckan inleds imorgon. Ja, imorgon, på självständighetsdagen står andra stående övningen på schemat. Men vi behöver det, och egentligen klagar jag inte. Jag saknar mina vänner i nyland, och ja, saknaden blir lite större när en av mina klasskamrater har en lite överdriven nyländsk dialekt/brytning i sin roll. Men otroligt roligt är det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar