1 december 2010

We find it all on Christmas Day

Det känns som att jag är i kollisionskurs med julen. Hastigheten är alldeles för hög. Jag håller på att springa in i julen utan att se den. Det är första december idag gott folk. Vart försvann all tid? Hösten? Konstigt. Plötsligt finns det nästan ingen tid kvar, snart är det jullov och alla julklappar skall vara fixade, sedan blir det MVV, och jag känner att jag har allt för lita koll för att det skulle vara bra. 

Jag har ingen koll på julen alls känns det som. Julklapparna börjar vara bra på gång men annars. Börjar så smått förstå nu när det är en massa julreklam överallt, julshowen är skrämmande nära och vintern är här på riktigt. Det kan bli en vit jul i år. 


Första december. Hjälp, tiden den går nog fort, och äldre blir man också. Har bara en kalender i år. Har aldrig hänt förr, kanske jag håller på att bli gammal?! Känslan av att man sprang runt varje morgon och öppnade alla kalendrar. Den var nog fin. Men nu håller man inte reda på dagarna och missar en hel drös med luckor. 

Trots allt är december en mycket fin men hektisk månad. Det blir nog bra, och inom denna månad får man även träffa en hel drös med saknade vänner. Det ser jag nog fram emot. Plus att trots allt så är nog julen spännande. Och inte att glömma varför man firar jul i första hand. 

Summering på dagen: dans, och skola, lite handlande med farsan, och sist på kvällen chill/mys för sig själv, och till sist ett mycket fint besök av en saknad vän! Kan än en gång konstatera att vänner är fantastiska. Månne jag sagt det någon gång förr?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar