22 december 2010

When you first took my hand on a cold Christmas Eve

Låt oss säga att det har varit en bra dag. Jag vet inte, eller det kanske inte alls har varit det, men jag bryr mig inte så värst mycket. En glömd uppgift, julhandlande och en vända med julklappsutdelning för God Jul Vasa. Det sist-nämnda var mycket givande. 

Ibland är det så lätt att ta sig vatten över huvud. Ibland slår det mig att jag tagit på mig alltför stora saker. Ibland önskar man också att man kunde ta tillbaka något man sagt. Eller lovat. Vänner är en helt annan sak här. Nog kanske man ångrar något man sagt när det gäller vännerna också, men annars. Jag tror inte jag har ångrat ett enda löfte jag gett till en vän. Vänner är så värdefulla, så jag vill alltid finnas där för dem. 

Det är kallt ute. Så att man inte riktigt vill gå ut. Förståeligt när det är cirka 45 graders skillnad. Men nog är det fint ute. Det är något speciellt med att vara ute när det är så kallt. Det blir så tyst, och vackert, glänsande, och sedan månen som lyser upp snötäcket med sitt bleka sken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar