28 december 2010

We'll make it through

MVV har nu börjat, och det blev en minst sagt hektisk början på det hela. Jag kom mig upp på morgonen, riktigt passligt till tåget, samt hela tågresan. Det var när man kom fram som alla problem började. Jag hade ingen aning om "mitt" system, allts multimedian, inga kanoner, inga skärmar, ingen dator. Och inte någon större susning över hur allt skulle fixa sig. 

Jag hjälpte till en del, och fixade och grejjade tillsammans med ljud och ljus mixarna, tills jag snart började få en susning om hur det hela skulle börja riggas upp. Det slutade med att vi använde min egen dator, och det var i de sista minuterna allt blev klart. En väldigt stressad multimediaskötade såg att allt var klart för mötet ungefär 15 minuter innan det började. 

Mötet var bra, men det gick väl inte så värst bra med min ansvarsuppgift. Det hela med lovsångstexten försvårades när jag inte såg något på min egen skärm, utan endast den text som alla andra såg på skärmarna. Whopidoo! Klarade även av en videosnutt och några slides till predikan. 

Men trots den stressiga början på MVV är jag nu nöjd. Har träffat många vänner igen och jag kan inte annat än att le. Ibland känns det som om man inte varit ifrån varandra på så länge. Det är nog speciellt att träffa flera av dem man spendera större delen av sommaren med och umgås med dem. Det är som att fortsätta där man slutade utan något avbrott.

Imorgon väntar ännu en mycket hektisk dag och jag måste säga att jag fasar lite för allt som skall göras imorgon. Någon annan som vill ta över? Nå, nog skall det väl gå, man får ju umgås med så fina vänner där emellan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar