20 december 2010

What ever is ment to be will work out perfectly

Det finns inte så mycket finare än luciatåg framfört av barn. Så otroligt sött. Jag börjar snart förstå föräldrarnas stolta och rörda blick som man kan se i deras ansikten på julfesterna i dagis. Det är så otroligt fint. Som när de först kommer in försiktigt och svagt nynnande, tills de i sista sången sjunger för full hals och bara strålar av lycka. 

Jag har lite roligt åt min mor. Här en dag bad hon mig att rensa ur de röda paketen bland alla de som fanns under julgranen. Saken var den att det får endast vara silver eller vita paket under granen. Alla de andra, speciellt de röda ska gömmas undan. "Men det måste ju se fint ut". Jodå, det räcker inte bara med att granen går i vitt och silver, det måste även paketen göra. Jösses. 

Men inte tog jag det så hårt, hade lite roligt över det istället. Tänk nu om någon frågar vad man vill ha i julklapp: "Ja jag vet inte, fast det har inte så stor skillnad så länge du paketerar det i vitt eller silver julpapper så att jag kan sätta det under julgranen..". Vi fick oss alla ett gott skratt och sedan dök jag in under julgranen på jakt efter röda paket. 

Tycker fortfarande inte om att rätt så klara planer ändras. Så nu vet jag inte alls något längre. Skall jag fara ner till nyland på måndag eller på tisdag? På måndag har jag sällskap ner, men vet då inte hur det blir med natten mellan mån-tis. Om jag far ner på tisdag reser jag själv. Knepigt. Irriterande. Fast på samma gång helt förståeligt. Tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar