18 december 2010

When all the dreams of children, once lost will all be found

Egentligen är det ganska intressant att fara och julhandla med alla andra som är på samma gång. Speciellt när man börjar lyssna på de samtal man hör runt en. Det sammanhang som bildas kan bli ganska roligt. Fast på samma gång, jag gillar nog inte alls att befinna mig på ett ställe som är smockfullt med folk. 

Har varit hem-hemma ett dygn, och jag har snart slagit rekord för denna hösttermin. Endast det att denna gång har jag inget annat hem jag kan fara till, först om tre veckor när internatet öppnar igen. Fast det skall nog gå bra. Lite annorlunda bara. 

Har varit in till stan idag och hjälpt till att paketera julklappar till ca 150 familjer i vasa. Det är mycket julklappar det ska jag säga. Sedan en tur via någon butik för att se om julklapps-lyckan var med mig, men kom hittade inte det jag sökte. 

Väl hemma senare på kvällen blev det lagande av julgodis. Mums! Måste säga, receptet kanske inte lät så gott, men ack så gott resultatet är! Bild av det fina resultatet nedanför. Och jag tror bestämt jag skulle eventuellt kunna börja fotografera igen. Det är ju så roligt!

Receptet hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar