4 februari 2011

You use the weak to lead the strong

Tröttheten ja. De sköljde över mig på hemvägen från Fila i Helsingfors, men ändå fann jag mig själv vid köksbordet i diskussioner med min fina vän som jag bor hos nu i nästan två timmar. Riktigt trevligt, men nu är jag nog trött! I den grad så att hjärnkontoret inte riktigt fungerar mera. 

Dagen har bestått av skola, nästan fem timmar på tåg, slask och spårvagnar i Helsingfors. Mera slask och sunkiga struppor när skorna inte riktigt höll tätt. Vi trotsade slasket och snöyran (som var en blandning av regn och snö) och tog oss med spåra in mot centrum och traskade sedan genom slasket till Fila på FridayChurch. Riktigt nice och det blev flera kära återseenden än jag hade väntat mig. Stort plus för det!

Livet i Helsingfors är nog helt intressant måste jag säga. Annorlunda. Roligt var det att åka tåg också, man såg par som återförenades på de flesta större stationer som man stannade på. Det var fint, men som vanligt påmindes man om sin egen ensamhet. Men jag klarar mig fint, jag har mina vänner och Jesus. 

En riktigt fin start på helgen och jag tror detta kan bli riktigt bra! Bortsätt från det sunkiga slaskiga som gör att det blir riktigt sunkigt om fötterna. Men jag klarar mig, fast några par flera strumpor kanske kunde ha varit bra. Gonatt folket och ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar