3 februari 2011

Love is not a fight, it's something worth fighting for

En dag som då inte varit så bra. Några riktigt ljusa och fina glimtar har det funnits under dagens lopp, och, ja det går nog nästan inte att beskriva. Det har att göra med något som hände igår och nu återupplever jag lite av det som hände för nästan tre år sedan. 

Idag blev det vinter igen. Jag har varit och bowlat kanske för sista gången med skolan. Köpt tågbiljetter och samtidigt lekt snögubbe i det massiva snöfallet. Jag har packat, nästan allt. Jag har talat med fina människor. Och dagens bästa: jag gick hand i hand med Jesus på vägen hem idag. Det var riktigt fint. 

Det ska nog bli riktigt skönt att komma bort ett tag. Även om det bara är för helgen, men jag kommer bort från det vanliga och bort från skolan. Trots detta kan jag inte bortse från att jag snart kommer att skriva studenten, så några realböcker kommer med också.

Dagens tanke: den fantastiska förmågan folk kan ha och svänga en hel dag för en! Åt båda hållen då tyvärr, men det behövs inte mycket. Vem kan du uppmuntra idag? Ta fram telefonen och skicka tre meddelanden och berätta för tre personer hur mycket de betyder för dig! 
Kom ihåg; litet är mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar