2 februari 2011

You are the grace of my life

Trög start på dagen idag, men det är helt förståeligt efter den finfina gårdagskvällen tillsammans med finfint folk. Det blev nämligen lite sent. Fast ingen större fara. Annars har dagen spenderats i skolan och så har jag hållit ett möte, men det kändes nog mest bara som en flopp. Jag hoppas åtminstone någon fick ut något av det. 

Nu är det nog inte alls länge tills jag åker ner till Helsingfors, och vad jag längtar! Ännu finare blev det dessutom när en av mina nyländska vänner made my day! idag. Riktigt fint var det, dessutom får man ju träffa vännen nu i helgen, högst antagligen, så det är riktigt fint. Plus några andra fantastiska nylänningar. 

Eftersom man ska på en liten weekend-resa så brukar man tvätta, men jag vet inte om onsdagar har blivit något av en tvättdag i vårt trapphus, för när jag skulle tvätta var det någon som hunnit före, när jag sedan tvättat och skulle hämta min tvätt var det någon annan som väntade på sin tur. Alltså, onsdag är den nya tvättdagen.

Dagens tanke: lite är mycket. Att något litet kan betyda så mycket för någon! Tänk på det ni. Att lysa upp någons vardag är inte alls illa! Prova det, jag kan nästan slå vad om att du också kommer att glädjas av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar