10 februari 2011

You came to fix my broken life

En lite sunkig dag har det varit. Det som jag planerade så fint för praktiken går inte att genomföra, så jag får se hur det blir med den saken nu. Det har varit många tankar fram och tillbaka, framtiden, våren, sommaren, hösten. Allt. Vi får se. Just nu vet jag nog inget. Det känns lite som att man skulle köra på en landsväg mitt i natten utan något ljus överhuvudtaget. Sunkigt. 

Så, det har varit lite av dagens melodi. Bortsätt från att jag var på en fin middag tillsammans med farsan och syrran. Det var ett tag sedan det bara var vi tre. Sedan drogs jag ut en sväng, och vi hade många tankar, djupa diskussioner och funderingar fram och tillbaka. Då var det nog inte så sunkigt. Jag gillade starkt den diskussion vi hade. Dagens ljusglimt.

Jag avslutade sedan dagen med att laga mat mitt i natten och så är det bara att konstatera att nu är studentskrivningarna här igen. Whopido! Jag har packat min matsäck bestående av tre lådor och två flaskor: stekta wok-grönsaker, godis, choklad, drickbar yoghurt samt pepsi max. Nu är jag redo att möta textkompetensen imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar