11 februari 2011

Your hands that shaped the world are holding me

Studentskrivningarna är igång igen, och idag blev 1/8 skriven. Så nu har jag sju skrivningar kvar. Två av dessa är hörförståelser, så man sitter ju inte så länge på dem i alla fall. Det gick nog helt bra att sitta där i salen idag, man har fått in rutin på det nu så det är bara att köra nu. 

Som vanligt efter skrivningarna känner man sig sådär nästan helt halvt hjärndöd. Om ni förstår vad jag menar. Och trött, så otroligt trött! Så, efter att jag varit till skolan ett varv och lämnat där någon timme och bara var så kom jag hem och så stekte jag ost. Hur gott som helst! Det ska ni testa, stek halloumiost! Ni ångrar er inte. 

Kvällen spenderades i Sion på SuperFridayChurch med "Alla-hjärtans-dag-Tema". Fint var det. En av punkterna var att man fick köpa en ros och ge den till någon tillsammans med en lapp som man fick skriva något fint på och sedan så fans där rosbud som delade ut dem. Riktigt fint, det sorgliga var väl dock att man innerst inne satt och hoppades på att man skulle få en ros. Men icke. 

En lyckad kväll ändå trots tröttheten som slog till med full kraft till sist. Nu minns jag tillbaka till förra veckoslutet, minns, ler, saknar och gläds. Det var en bra helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar