8 mars 2011

'Cause somebody's reaching out for you tonight

Tycker att det vore väldigt kul att få fara bakåt i tiden och besöka olika platser, städer och se med egna ögon hur livet var på den tiden. Ta till exempel antika grekland, romarriket, fina städer tror jag att där fanns.  Också ruiner av dessa städer och tider skulle vara intressant att se. Därtill finns många, många andra tider och ställen jag skulle vilja besöka, men som vi alla vet är det smått omöjligt. 

Det finns även många, så otroligt många ställen jag skulle vilja besöka som finns i vår tid. Besöka eller återvända till. Som Balkan. Oj, jag har nog ett hjärta för det stället! Andra ställen med liknande stil på städerna tycker jag att är otroligt vackert! Som i Italien de äldre städerna. Fina ställen med mycket historia. Sådana platser, med levande historia. Många ställen, oj, jag får nog inte ord på alla ställen jag skulle vilja besöka och hurudana ställen det skulle vara. Men, det vill jag. Resa!

Idag har jag fördjupat mig i historien och haft en snabb blick på vad som hände före 1900-talet, och därefter de funderingarna. Jag skrev studentprovet från år 2007 och det gick nog helt bra. Jag har funderat mycket på våren, och hösten och jag har nu kommit fram till några utbildningar både i Helsingfors och Vasa som jag skall söka till, och då får vi se vart man beger sig sedan. Sedan har vi förstås frågan om man skall börja studera direkt eller ta ett mellanår, därefter alla dessa tankar om resande. 

Men, jag tar det lite senare tror jag och söker in nu först och ser en sak i taget. Mellanår eller inte, det får tiden och Gud visa. För jag vet ännu varken ut eller in. Fast lite klokare än igår kanske. Eventuellt. Det känns i alla fall bättre på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar