9 mars 2011

God, You never let me down

Jahapp, då var det vinter igen då. Jag som hade hoppats att våren nu var på kommande, men tydligen vill vintern göra ett sista försök att hålla sitt kalla grepp om vädret. Nåja, det var ju nästan bara ett väntat slut på denna ytterst annorlunda dag. Detta är en dag som inte var en vardag.

Först var det att man drogs iväg av mamma för att handla inför syrrans kalas. Så, på eftermiddagen blev det då barnkalas för full rulle med 9st. vilda 10-åringar. Men, eftersom de ändå är relativt stora så sköter de sig själva. Så, det blev en ganska så chill eftermiddag som "lektant". 

Kvällen spenderades på teatern och det tredje bröllopet på tre veckor? Fast, denna gång var det nog ingen som blev gift på riktigt. Och, det måste nog tilläggas, det var nog den konstigaste teaterpjäs jag någonsin varit på. Intressant, konstig, förvirrande och underhållande. Bra men konstig.

Så, med andra ord en dag full med sådant som man inte gör varje dag. Omväxlande, vitt, blåsigt och behövligt. Eller, snön klarar jag mig nog fint utan, jag vill ju ha vår! Och sommar. Oj, det skulle nog vara fint om man fick fara tillbaka till balkan! 

1 kommentar: