15 mars 2011

Give me some time

Dagen som har gått i historiens tecken. Ja, att läsa historia då, jag har inte gjort historia precis. Fast att göra historia vore inte så dumt det heller, fast jag tror inte det skulle hjälpa i morgondagens historiaskrivning. Så, det får vi göra en annan gång.

Jag har än en gång förberett matsäcken bestående av wok, youghurt, limsa samt godis för att imorgon ta sig an den 5/8 skrivningen. Samtidigt tänker jag hur skönt det kommer att bli när spektaklet är över. Och nästa tanke är; nog vore det väl skönt att ha ett bekymmerslöst liv? Jag menar, man skulle ha klart vart man skall söka till hösten, vad man skall göra till hösten, ha en bostad färdig på rätt ort, allt fixat till de två konferenserna, tillräckligt med folk till mina ansvarsområden i Sion, skolan färdig och inga pengabekymmer. Hur skönt skulle inte det vara?

Fast, jag antar att om man hade allt man önskade skulle man ändå inte vara nöjd. Men visst, det är mycket som måste funderas över nu, och det är mycket på gång. Som vanligt kan man nästan säga. Jag är trött på att läsa till studenten och jag vill inte ta på mig några fler uppgifter i sion. Det räcker nu! Allt jag vill är att resa bort. Men det kan jag inte heller. Till sådant finns varken tid eller pengar. Som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar