10 mars 2011

Mercy still remembers your name

Har idag skrivit den andra och sista obligatoriska preliminären, och nu är det bara de fem riktiga proven som är kvar, och nu gäller det på riktigt! På måndag kör vi igång så att det ryker! 

Snön är fortfarande kvar, och trots det mycket sunkiga slasket så försöker vintern ännu en kväll hålla kvar sitt kalla grepp genom att det igen är snöstorm där ute. Eller, mildare sagt så snöar det häftigt. Jag som då under dagens lopp trotsat snön och ändå gått omkring med mina plattbottnade tygskor så har slirat runt ganska mycket på den packade blötsnön som har en tendens att vara väldigt hal.

En bra sak med det hela är att det frambringar en hel del skratt mellan varven när man tänker på hur ens gångstil egentligen ser ut nu när det är så halt. En pingvin som försöker flyga? Eller som när Bambi upptäcker isen för första gången. Smått underhållande måste väl medges. 

Sedan har jag fått uppleva något smått underbart; en nära vän som förvånat mig och min kämppis. Men lyckan är ganska så total över den lilla förändringen, och nu hoppas vi bara på mer framsteg och mera glädje till folket. Och som vi har skrattat och skämtat idag, medan jag och M-L har konstaterat att det ligger lite "tant-varnings-tecken" i luften runt oss. Men, allt för vänskapen, vännerna och glädjen. Skratt kan faktiskt göra väldigt mycket. Och som den perfekta avslutningen på dagen blev det filmkväll med finaste kämppisarna. 

Denna dags tankeställare:
"You can't stop loving someone just because you're afraid to get hurt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar