22 mars 2011

How can I stand here with you and not be moved by you?

Det känns som om man har hunnit med en hel del, väldigt mycket idag, men ändå inte gjort något. Någon känner säkert igen sig. Jag har i alla fall fått tågbiljetterna fixade tills helgens "railtrip" och maten till morgondagens studentskrivning lagad. Min sista skrivning. 

Kvällen spenderades i skolan och filmtittande. Och det där med att se film är inte så ovanligt, mest varje dag tycker jag. Men, inte mig emot. Det som var annorlunda idag var att vi lånade skolans projektor och ljudsystem, så vi satt och såg film i skolan helt ensamma. Skräckfilm dessutom, det är absolut inte varje dag. Mycket större skärm än datorn var det i alla fall. Varför har ingen tänkt på det förr?

Nu börjar våren ta fart på riktigt också! Asfalten börjar synas på allt fler ställen och idag inleddes våren på riktigt när jag idag tog fram cykeln och cyklade en vända. Då är det vår på riktigt. Nu kan man vara lite mer ekonomisk och miljövänlig genom att inte använda bilen så mycket utan istället cykla/gå utan att frysa ihjäl. Woho!

Vi borde ha bättre kontakt med våra vänner. Jag vill vara en som lyssnar när någon vill tala. Jag vill vara den som alltid finns där, oberoende tid och avstånd. Jag bryr mig om mina vänner, jag borde bara bli bättre på att visa det. Fråga hur folk mår. Hur mår du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar