21 mars 2011

We need each other, we need friends and lovers

Den näst sista skrivningen är skriven, och nu har jag även på klart hur jag skall fira det faktum att studentskrivningarna är över: jag ska åka ner till Helsingfors över helgen! Det kommer bli grymt bra, plus att jag antagligen kommer att spendera (förhoppningsvis) största delen av lördagen med en mycket saknad vän som dessutom råkade fylla idag. Längtar så otroligt!

Jag och min vän funderade också om det skulle finnas någonstans vi kunde sova i helgen (lör-sön), till saken hör den att vi tänkte vara uppe och tala och ev. se på film, så vi undrade om det finns någonstans att övernatta utan att störa värden/värdarna från deras sömn? Hör gärna av er om ni vet något passligt.

Igår tände jag en rad ljus, varje ljus symboliserade någon/några eller något, som till exempel tände jag igår ett ljus för dem som ingen ser, för den som behöver en famn att krypa in i. Detta tycker jag att är väldigt bra, och samtidigt påminner man sig själv om vad man kan hjälpa till med. Lyssna på människor, finnas där för dem. 

Vem tänder du ditt ljus för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar