23 mars 2011

There's only grace

Drömde mig bort ikväll och funderade lite flyktigt på om man skulle ha åkt på InterRail i sommar. Men det blir det nog inte, men det skulle kunna vara ganska kul. Man skulle få se en hel del av Europa då, plus att man stillat sin res-feber då för ett tag framåt. 

Vet ni vad? Jag kan nu meddela att jag skrivit mitt åttonde och sista studentprov denna vår, och jag är Fri! Fantastiskt, vilken känsla! Hjärnan var halvt död efter skrivningen vilket gjorde det ännu lättare för känslorna av eufori och lättnad att ta överhanden. Fri. Helt otroligt. Aldrig mer! 

Nu får man bara hoppas att den vita mössan snart sitter på huvudet och yrkesbetyget även det skulle vara säkrat. Bara praktiken kvar nu. Nästan. Snart är det helg och jag kan knappt bärga mig! Det kommer nog att bli väldigt bra! Hoppas ännu på att hitta ett ställe att bo på en natt utan att hålla värdarna uppe hela natten med de diskussioner jag och min vän kommer att ha. Tips?

Just nu känner jag mig bara trött och aningen avtrubbad, men det är väl bara att sätta på en film och sedan antagligen somna under inledningen eller senast innan halva filmen gått. Det har varit en bra dag, och jag ser så fram emot lördagen. Gud är god.

Hur har din dag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar