30 mars 2011

I can only imagine

Framtiden är en intressant historia. Om ni funderar hur det går ihop så är svaret att det inte går, och just nu är det väl precis det som är problemet; att komma på vad som är framtiden.

Har suttit och försökt klura ut vart jag skall söka samt pussla ihop det med datumen för olika linjers urvalsprov. För det får ju inte var allt för enkelt. Har nu i någon dag även funderat på journalistik, så det kommer bli spännande det här vad det blir sist och slutligen. Som det ser ut nu är 75% av de linjer jag söker till i Helsingfors och resten i Vasa. Vet inte hur jag kommer att göra riktigt än, men vi får se. 

Idag har det annars varit en mycket spännande dag. I skolan på ordningsmannakursen har vi till exempel fått lära oss hur man tar strypgrepp på folk och om man själv hamnar där hur man slipper ur greppet. Plus hur man hanterar en hel del andra situationer som en ordningsvakt kan tänkas råka ut för. Vi har idag också fått testa vrida ner våra klasskompisar på golvet och handfängsla folk, allt för att få det så realistiskt som man nu får det. Har fått se hur en person reagerar på pepparsprej, hur man avvärjar knivhugg och en hel del annat har vi lärt oss idag. Plus lite blåmärken här och där har man väl fått.

Framtiden vet jag inget om. Jag vet inte ens vad jag gör om två månader eller ännu mindre om 4-5 månader. Men det gäller väl att ha alla dörrar öppna och tro att allt kommer att ordna sig på bästa sätt. Framtiden är ju ändå inte bara studier och arbete, utan också en hel del annat. Människorna gör framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar