29 mars 2011

Something worth fighting for

Ordningsmannakursen blir bara roligare och roligare! Idag har man lärt sig hur man kroppsvisiterar folk, och har även fått testa hitta t.ex olika knivar, piller och andre tillhyggen folk kan tänkas ha på sig. Sedan har vi fått lära oss lite hur man hanterar olika situationer och olika grepp och nervpunkter som gör att man kan kontrollera en aggressiv person aningen lättare. 

Jag lovar, det tar sjukt som bara den! Hittar någon nervpunkterna och vet hur man "använder" dem så gör man snabbt så som den personen vill. Ingen tvekan heller. Aj säger jag bara. Så vi har testat att få ner folk på marken och testat att få iväg envisa människor som vägrar röra på sig. Någon vända var det nog någon från klassen som ropade av smärta. Allt för demonstrations skull och för inlärningens skull. Nervpunkter är inget att leka med, fast vem vet? Det kan vara bra att veta. 

Vad är på gång i mitt liv då? Fick den frågan idag, och konstaterade här att jag har ganska mycket fokus på framtiden nu. Vad jag skall göra till hösten och var jag skall börja studera. Sommaren är ett kapitel för sig. Förbereda olika evenemang och praktiska grejer. Dagens positiva var att jag nu inofficiellt har studenten! Framtiden. Varför ska den vara så grå och otydlig, jag vet ju varken upp eller ner här!

Vad är på gång i ditt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar