31 mars 2011

You're the one who looks at me and sees what I was meant to be

En dag som klassas som onödig, skoldagen alltså. Först gitarrtent, bransch-teknik (genomgång av ljus, ljud och media i kort form) samt ett besök till FDUV. Där skulle man kunna spendera mer tid, lätt!  Speciellt i vita rummet. Besök deras hemsida här.

Sedan har jag än en gång dykt in i ansöknings-träsket och denna gång kom jag upp ännu mer villrådig och ångestfylld. Var är det meningen att man skall hitta den utbildning man skall söka till och hur är det tänkt att man skall komma in på någon utbildning över huvudtaget? Nåja, man gör väl sitt bästa och så kan man bara hoppas. 

Man ska inte tänka för mycket på livet. Det blir bara jobbigt, om man faktiskt gör misstaget att tänka för mycket så kommer man bara att inse hur jobbigt och fullt med utmaningar livet är. Det blir smått omöjligt att se positivt på livet. Man får bara lust att stanna upp och försvinna från omvärlden; stänga in sig och koppla bort internet. 

Det är så mycket att tänka på, så mycket man vill, men inget går som man tänkt sig och det är helt enkelt bara skräp! Allt är bara upp-och-ner och på avigt! Så mycket jag vill och drömmer om, men inget av det ser jag ha en möjlighet att bli verkligt. Jag vill att de ska bli verklighet, men det ser ganska så mörkt ut. 

Tur är väl att man har Jesus som har planerat det bästa livet för en 
(Matthew West - You are Everything)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar