28 mars 2011

When it's time you will know

Tillbaka i skolan, och det är nog nästan så att man ser fram emot imorgon då ordningsmannakursen fortsätter. Typen som drar kursen är väldigt kunnig och han drar sig inte alls för att berätta sanningen, så rå och kall som den är. Roande är det också. Och jag visste inte heller att min klass kunde vara så fantastisk!

Annars har jag spenderat dagen åt att försöka hitta sommarjobb och har skickat in ett antal sökningar idag igen. Sedan mot kvällskvisten efter en fin cell-samling blev det lite sökning på vart jag skall söka nästa år. Så nu har jag lagat en lista, univesitetsstudierna är på säkra sidan, jag kan söka till alla linjer jag just nu funderat på, men inom yrkeshögskoleutbildningarna måste jag ännu välja bort några. Sedan var det ju frågan var man skall börja studera - Vasa eller Helsingfors?

Nåja, jag har någon dag att fundera än, men i slutet av veckan skall jag väl nog, förhoppningsvis, bestämma mig. Så får vi se vad det blir sen senare. Så, dagen som har haft framtiden i fokus är snart förbi och jag är inte så mycket klokare för vad som komma skall. Lite skrämmande är det nog att inte ha en aning om vad man kommer att göra eller ens vad man vill göra till sommaren och framför allt hösten. 

Äh, det ordnar nog sig. På ett sätt eller annat. Det gör det även för dig, vad som än är på gång i ditt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar