15 april 2011

Dreamer of Your dreams

En riktigt skön dag måste jag säga. Lång har den varit, man har hunnit med mycket olika saker, och den har helt enkelt varit bra. Nu är jag helt färdig, så här trött har jag nog inte varit sedan MVV. Fast jag har en känsla av att det kommer att bli mer av den varan den kommande veckan.

Första delen av dagen tog jag det mest bara lugnt, förberedde vad jag skulle säga senare på kvällen och funderade än en gång över EC. Senare blev det att röra sig mot frissan för att klippa mig varefter jag sökte mig tillbaka in till stan för att fixa en födelsedagspresent och lite mat innan det blev dags att fara på jobb. 

Idag på praktiken for vi till Jakobstad på en ungdomssamling som TeamAction drar där jag fick vara med och dessutom skulle jag dela något där. Det drog ut lite på tiden, men folk verkar ha tyckt att de var bra det jag sade. Så, jag är väl helt nöjd. Annars var kvällen väldigt fin tillsammans med fina människor och lite självförsvarsträning och det då jag delade och till sist förstås hemfärden som blev ett kapitel i sig. 

Hemvägen började med att vi stannade på KorvGörans för att få i oss lite mat, och sedan satt vi och diskuterade mycket intressanta saker hela vägen hem. Så, för att summera kvällen har den varit riktigt bra, och höjdpunkten var väl alla de diskussioner som förts ikväll. 

Summeringen av dagens lilla mini-predikan: våga drömma stort och lita på Gud. Se sig omkring för att se om man kan hjälpa andra förverkliga sina drömmar, och stötta dem. Gud leder en och reflektera hans kärlek genom allt vi gör och genom den vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar