17 april 2011

Give us Your courage

Det känns så konstigt att ha släktkalas när man ställt in sig på att man inte kommer att ha någon fest när man fyller nu i veckan. Det är allt för mycket med konferensen och, egentligen så behöver jag inte det. Jag sätter hellre min energi på konferensen, plus att det blir ändå en studentfest senare i vår. 

Så, det blev del ett av släktkalasen, del två blir på riktiga dagen. Insåg idag också att släkten kanske inte känner mig så bra, eller så är jag helt enkelt en sådan person som man inte har en aning om vad man ska köpa åt, för idag blev det en grönväxt och pengar. Det här med "personliga presenter" har tydligen försvunnit. Fast egentligen är det tanken som räknas och jag är nöjd, jag gjorde bara ett konstaterande.

Så, nu kunde jag ta en till sväng till Helsingfors om jag ville, men vi får se. Utöver det har det inte hänt så mycket förutom att jag inte verkar kunna stänga av all planering och genomgångar inför EC. Tankarna på vad som borde göras och allt det andra så snurrar konstant i huvudet. Som om jag kunde vara ledig imorgon fast det står "ledig" i kalendern. 

Sommaren är ännu ett stort frågetecken, men jag har en fin känsla om att den ändå kommer att bli helt fantastisk. Det litar jag på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar