7 april 2011

I am a dreamer and love woke me up

Efter dagens studiebesök kan jag nu meddela att jag är en av redaktörerna på ÖP, och funderar som bäst på om jag ska sända in en kolumn innan denna månads deadline. Kolumnen handlar dels om varför vi firar påsken och om förändringarnas vind. Den är klar, men vet inte om jag skall sända in den. Vi får väl se.

Annars har vi idag lärt oss mer hur man berättar sagor, och man har nu hört diverse mer eller mindre barnvänliga versioner av klassiska fabler och sagor. Dagens utmaning var att lyckas berätta den saga man valt på en minut. Sagan tar vanligtvis ~10 minuter att berätta. Försök det ni. 

Jag har idag fått veta mer om mina uppgifter som Event-Manager under EC och inser nu hur mycket man förväntas hålla i huvudet samtidigt. Tack och lov för papper och penna säger jag bara. Det blir en annan mycket spännande utmaning och jag borde ha det mesta på koll, så mycket koll jag bara kan ha i detta skedet. 

Imorgon är det sista dagen i skolan. Någonsin (i den skolan i alla fall). Som grädde på moset kommer vi även att ha en tent imorgon. Smått sorgligt är det väl att aldrig ha en lektion med den klassen igen. Men det har varit tre fantastiska år. Nya utmaningar på gång, och som jag sade igår: förändringarnas vind blåser starkt, och som vattnet formar stenen kommer tidens vind att forma oss. Vi blir aldrig den samme igen, men minnena och människorna lever kvar i våra hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar