25 april 2011

It's You who gives me strength

Trött! Det märks att man haft fullt upp nu i ungefär 5 dagar för när man sedan får en chans att sova så sover man i ungefär 16 timmar. En del kallar det EC-krapula, eller konferens-krapula. Man är helt enkelt helt slutkörd, klubbad, förstörd, trött, och allt det andra. Men det är värt det. Den fantastiska konferens vi har haft är värt allt slit, jag skulle göra det igen utan att tveka!

Dagens komplimang blev senare "du ser så dagen-efter ut!". Man tackar och bockar, men jag antar att det är ganska nära sanningen. Jag är helt slutkörd, speciellt detta med att tänka går lite hackigt. Lite som en överhettad dator. Tror jag. 

så kan det se ut efter EC och efter städningen av kyrkan
Fotograf: Edith
Facebook har idag och igår varit fullt med uppmuntran fram och tillbaka och det är så fint att se. Folk som uppmuntrar varandra om att de gjort ett bra jobb eller att de är en fantastisk vän eller klippa att luta sig mot när det är svårt. Sedan kom även "listan" upp där vår ena pastor skev upp "årets.." nomineringar, det var fint och de var så sanna! Jag blev årets "vad skulle vi ha gjort utan dig" med en kommentar att man redan är bokad till nästa EC. Då blir man lite varm om hjärtat. 

Så, vad skulle man göra utan alla de som stöttar en och som tror på en? Det är bara att konstatera att man ska köra hårt på de drömmar man har och satsa fullt på dem medans man ska ha människor som tror på en och stöttar en längs vägen. Plus att man har Jesus som går med en varje steg man tar och som älskar en mer än man någonsin kommer att förstå. 

I believe in You! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar