26 april 2011

With a passion burning deep within

Ibland är det inte så lätt att drömma; verkligheten och vardagen kommer emot. Samtidigt har jag inte riktigt på klart vad jag drömmer om förutom att jag vill se världen. En dröm som just nu verkar mer motarbetad än möjlig. Jag lär få vänta länge innan jag få se bergen höja sig över landskapet igen. 

Dagens konstaterande är väl att man borde skriva upp alla uppmuntrande ord eller komplimanger man får så att man kommer ihåg dem senare. Så att man kan plocka fram dem när man känner sig nere eller ledsen. Så att man kan genom dessa inse hur många människor man har runt sig som älskar en för den man är. 

tillsammans firar vi 37 år :)
Dagens flopp är väl det gemensamma födelsedagskalaset jag och en vän planerade till fredagen. Det ser ut som om vi kommer att sitta där själva och spendera kvällen med att se på film och äta all tårta och snacks själva istället för att umgås med fina människor. Inte riktigt uppmuntrande om man säger så. Men vi tror på att det kommer att bli bra. 

En mycket varierande dag där inte så mycket har hänt men ändå så väldigt mycket. Vi får se vad framtiden för med sig, men just nu känner jag mig inte så inspirerad eller entusiastisk över den. Det ser just nu mest ut som en grå massa full med utmaningar och problem. 

Tack ändå för de människor som man har runt sig som älskar en, och Jesus som går med en varje steg på vägen. Dagens låt: Like a fire - Planetshakers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar