5 april 2011

Love is a shelter in raging storms

Blev halvt förolämpad av en föreläsare idag. Inte för att hon egentligen menade något illa, men det hindrade inte mig från att ta illa upp. Annars en aningen slö dag i skolan, men efter skolan tog jag äntligen tag i allt detta med ansökan. Så nu är jag uppe ur "vart ska jag söka"-träsket en gång för alla och har nu lämnat in både ansökningarna till universitet och yrkeshögskola. 

Nu är det bara att vänta och se, läsa sönder sig med urvals-litteraturen och skriva urvalsproven. Sedan får vi se var jag befinner mig till hösten. Små planer på hur framtiden blir om jag blir antagen och far till Helsingfors har smidits idag. Men för att vara ärlig slits jag nog väldigt mycket om jag vill vara i Helsingfors eller i Vasa till hösten. En väldigt svår fråga. 

Nu är det inte länge kvar tills konferensen börjar, bara lite på två veckor. En hel del att göras än, min praktik kommer att börja nästa vecka och sedan hålla på i ungefär fyra veckor framåt. Jag borde klippa min "kalufs" som någon så fint uttryckte det också. Men, ingen kan hindra den glädje och rastlöshet som präglar mig och min klass; för nu är det mindre än en vecka kvar i skolan! Vem orkar sitta på några föreläsningar då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar