12 april 2011

You were always here living in my dreams

Har blivit tillfrågad att dela lite ur mitt liv och lite tankar under en ungdomssamling jag ska med på under fredagen för praktiken. Så ikväll har jag jag försökt fundera lite på vad jag ska säga, men vi får se. Just nu ser det inte ut att bli så många, och bara sådana som jag känner, vilket gör de lite mer nervöst. 

Annars har min första praktikdag varit riktigt bra, jag har hunnit skriva en artikel och varit med på lite EC-planering. Kände mig lite malplacerad där med två av pastorerna och ytterligare en ledare. Men inte klagar jag egentligen, det var roligt och också fick man en liten insyn på hur olika människor arbetar. Ganska lugn start på praktiken, men det hinner nog bli stökigare ännu. Tro mig.

Efter "jobbet" (enklast att säga så) så åkte jag och mam iväg till en klänningsbutik och där kom jag att hitta min studentklänning. Valet var mycket hårt mellan två klänningar, men efter mycket "om och men" så blev det den första. Kvällen sedan blev som vanligt mycket lugn med lite smått planerande och förberedande. 

När jag hörde dagens rubrik sjungas i en sång idag slog det mig att det som den raden står för är väldigt sant. Gud sätter våra drömmar i våra hjärtan och leder oss genom dem och hjälper oss också att förverkliga våra drömmar. Gud lever i och genom våra drömmar; i våra hjärtan. 

Dröm stort!

1 kommentar: