3 maj 2011

Like a fire burning deep within

Ny design. Vad tycks? Var nog inte riktigt nöjd med den förra, så nu är jag i stort sätt nöjd med den här istället. Får se hur länge den varar bara. Nåja, ibland kan förändringar vara bra, bara så att man inte fastnar i samma hjulspår. 

Utöver det tycker jag att det har varit en ganska så intressant dag fylld med saker man kanske inte gör precis varje dag. Inte jag i alla fall. Nå, jag har varit på min första pensionärssamling, druckit min första kopp kaffe för i år (och antagligen min sista). Efter det blev det en arbetsintervju på finska, och allt detta på en och en halv timme. Inte illa. 

Om man sedan lägger till en timme fick jag min artikel om EC publicerad på ÖP's hemsida samt en till arbetsintervju över telefon. Kvällen har spenderats åt matlagning, städning och förstås de dagliga, underbara diskussionerna med mina vänner. Sedan hade vi förstås lunchtimmen när jag och de jag lunchade med höll på att skratta ihjäl oss. Vänner förgyller verkligen vardagen, annat kan man inte säga! 

Jag älskar min församling. Jag älskar mina praktikplatser, jag kunde fortsätta hur länge som helst där. Jag älskar människorna jag har runt mig här. Så valet om hur hösten kommer att se ut blir bara svårare. Men just nu är detta platsen där jag hör hemma. 

1 kommentar:

  1. Du har vunnit en inbjudan till Bloggfesten på lördag! Kan du mejla mig på info@evelinaknipstrom.com, så mejlar jag dig en inbjudan! Vi ses på festen! =)

    SvaraRadera