29 maj 2011

Something old..

Tag vara på alla de tillfällen du får. Det är dagens melodi. Jag sade att jag skulle vara utan internet tills början på nästa vecka, men då är det så fantastiskt när man har en församling dit man kan gå.

Så just nu tar jag vara på det tillfälle jag har att komma ut på nätet medan jag lyssnar på en bra predikan på andra sidan väggen. Precis som min mor sade tidigare idag: man måste lära sig att göra flera saker samtidigt. 

Just nu är det kaos där hemma. Flyttlådor och möbler huller om buller i mitt rum och i vardagsrummet efter våra amerikanska gäster igår. De hade med sig ett flyttlass från Stockholm och lämnade en del saker åt oss. Till exempel fick jag vår släktklenod - en 120 år gammal bibel. Den är verkligen fin, det är också en illustrerad upplaga. 

Tack Lena för kommentaren i förra inlägget. Som jag sade, uppmuntran värmer alltid, så fortsätt uppmuntra de som finns i din omgivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar