15 juni 2011

This is Your way

Idag har jag upplevt detta som man säger om finnar; att de är sura och tvära. Så idag blev jag utskälld och förolämpad av en kvinna och kallad praktikant av en man. Plus lite dylikt annat. Ursäkta för att jag är svenskspråkig och inte kan alla ämnesord inom teknik och byggnadsbranschen på finska. 

Nå, inte ska man väl ta det allt för hårt. Och jag säger ju inte att alla finnar är på detta sätt heller. Det råkade bara vara en sådan dag. Annars trivs jag nog med mitt jobb, så länge det ringer, annars blir de lätt lite långrandigt. 

Utöver jobba har jag hunnit vara på life-samling med fina tjejer inne i stan. Vi diskuterade drömmar och vad som är i fokus i våra liv just nu. Så jag konstaterade att jag stortrivs med mitt liv just nu. Jag vet inte hur det blir med hösten, men det tar jag ingen stress över, jag tror de blir en bra höst hur resultaten än blir. 


Kvällen/natten spenderades åt en skogspromenad för att se månförmörkelsen med en vän uppe på öjberget som inte skulle få kallas "berg". Väldigt fint var det och sedan var det bara att åka hem igen för att man inte ska vara allt för trött på jobbet imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar